Navigatie

INFORMATIE OVER JE BESTELLING

Wilt u eerst informatie over een bepaald product, dan kunt u dit product kopieren in een e-mail en de vraag aan ons versturen. Als u bijna zeker bent over het product, dan kunt u het product ook toevoegen aan de winkelwagen, uw gegevens invoeren en bij `opmerking` uw vraag stellen. Daarna kunt u uw bestelling alsnog bevestigen of annuleren.

TRANSPORT EN BEZORGING

De Zweedse Winkel levert twee- tot vierwekelijks vanuit  Zweden.
Dagelijks op werkdagen leveren wij vanuit Amsterdam onze producten bij u Thuis, behalve in het weekend.  De kosten van de meubels zijn inclusief vervoer naar Nederland. Binnen Nederland wordt de bezorging verzorgd door een meubeltransportbedrijf en de kleine producten worden verzonden door PostNL. Deze kosten worden wel doorberekend.

AFHALEN

Afhalen van producten, zoals dekens en lampen is helaas niet meer mogelijk.

BEZORGEN

De bezorgingen in Nederland, Vlaanderen en West-Duitsland worden verzorgd door een erkend meubelvervoerbedrijf. Daarbuiten maken we gebruik van POST NL en DHL.
Kleinere pakketten worden verzorgd door PostNL.

ANNULEREN 

Annuleren is mogelijk volgens de geldende wettelijke richtlijnen.
Op de op maat gemaakte meubelen gelden ook de daarvoor wettelijke voorwaarden.

Je kunt niet van alle producten en diensten afzien. Een aantal voorbeelden van producten waarvoor het herroepingsrecht niet geldt:

  • Maatwerk/persoonlijk product 

In de wet "koop op afstand" staat beschreven dat een consument een wettelijke bedenktijd van 14 werkdagen heeft na het aanschaffen van een produkt. Binnen deze periode mag het product zonder opgave van reden worden teruggestuurd. Op deze wet gelden een aantal uitzonderingen waaronder op maat gemaakte producten. Op de website van de consumentenbond kunt u dit nalezen.

RETOUR ZENDEN

Wanneer de klant zich beroept op het recht van retour, heeft hij recht op volledige terugbetaling van het aankoopbedrag. Onder “volledige” terugbetaling vallen ook de bezorgkosten, administratiekosten en dergelijke die de klant bij de bestelling heeft betaald.  Echter, de klant dient zelf de directe kosten van het terugzenden betalen. Hij of zij moet dus zelf de postzegels betalen die op het retourpakket geplakt moeten worden. Mocht het een groot product zijn dan geven we een inschatting van die kosten, tenzij het met de gewone post retour kan. Maar elke andere kosten of vergoeding in rekening brengen bij zo’n retour is simpelweg verboden en dat doen we ook niet. Ook administratiekosten voor het afhandelen van de retour mogen niet.


UITZONDERINGEN OP RECHT VAN RETOUR

Er is sprake van een uitzonderingen op het herroepingsrecht op speciaal voor u bestelde Dekens uit het buitenland. Denk hierbij aan uitverkochte dekens of  uitzonderlijke dekens die wij niet op voorraad hebben.
Deze dekens kunnen niet retour en en geruild worden.


OP MAAT GEMAAKT

Een aantal producten die wij verkopen zijn op maat gemaakt naar de wens van de klant. Wanneer u uw bestelling betaalt heeft wordt het productieproces in gang gezet. Annuleren van uw bestelling kan alleen wanneer er nog niet begonnen is met het productieproces. De bestelling kan dus niet geannuleerd worden wanneer de producten in de maak zijn of al zijn gemaakt. Het bedrag wat betaald is wordt niet terug gestort. Ook na toezending van uw bestelling c.q. goederen is annulering niet meer mogelijk omdat deze goederen altijd op maat zijn gemaakt.

KVK- BTW NUMMER EN BANKGEGEVENS

KvK nummer: 62749498
BTW nummer: NL854942142B01
Bank rekening nummer: NL27TRIO0198097026


















Onze opslag in Zweden.

ALGEMENE VOORWAARDEN

Onze producten komen allemaal uit Scandinavië, wij zijn de voordeur via onze webshop

Bestellen & Betalen
Wilt u iets kopen, dan klik u op BESTEL bij het artikel. De Zweedse Winkel zal uw bestelling per email bevestigen en bij grote aankopen de bezorging overleggen. Met een bestelling gaat u een betalingverplichting aan.

Levering:
Ca. 3x per maand hebben we een meubeltransport naar Nederland. Dit transport is inbegrepen in de prijs.
Binnen Nederland en Vlaanderen wordt de bezorging verzorgd DHL of Post NL.
De bezorgkosten van Amsterdam naar u thuis zijn niet inbegrepen en afhankelijk van het totaal gewicht van uw bestelling.
Wilt u uw bestelling bezorgd hebben op verdieping, vraag dan naar de extra kosten.
De prijs van de verzendkosten staan vermeld bij de gegevens in de Winkelwagen.
Als we het versturen krijgt u een track&trace nummer.

Dekens en lampen:
Kleinere producten versturen we met DHL, tegen voordelige tarieven.
De levertijd hiervan ligt doorgaans tussen de 2 en 5 werkdagen. We versturen op elke werkdag
U krijgt een track&trace nummer.

Antieke en Houten Kwaliteit Meubels:
Zweedse antiek is behalve mooi ook van goede makelij. De stukken die wij aanbieden variëren van 80 tot ca 250 jaar oud. Natuurlijk hebben de meubels gebruikssporen of sporen van de tand des tijds. Die sporen geven het een uniek karakter. Is er sprake van een mankement dan wordt dat vermeld. Zo weet u wat u koopt. Heeft u vragen hierover, dan stuurt u gewoon een mailtje en zullen wij het mankement omschrijven.
Houdt er rekening mee dat hout, altijd zal blijven werken en vooral bij schommelingen tussen koude en warme omgevingen.
Voor eventuele toekomstige werkingen is De Zweedse Winkel niet verantwoordelijk. Daarop geven wij geen garantie.
Bij verkeerd gebruik zichtbare vervuiling, vochtproblemen of beschadiging vervallen de garantie aanspraken.

Uurwerken en Moraklokken:
De diverse Moraklokken en pendules die De Zweedse Winkel aanbied, zijn antiek of tweedehands. De Zweedse Winkel geeft derhalve geen garantie op de werking van de uurwerken daarvan. Er kunnen geen rechten worden ontleend aan de geschatte reparatiekosten.

Ondernemer?
Mooi stuk gezien? We slaan uw bestelling in Zweden voor u op tot verzending naar NL.
Zo is het mogelijk tot een levering te komen die kosteloos bezorgd wordt, namelijk vanaf 6 stuks tafel, kast, klok, bed, bank. bijvoorbeeld.
Facturering in de week voor levering.

Nieuwsbrief :
Wilt u op de hoogte gehouden worden van nieuw aanbod van De Zweedse Winkel, dan kunt zich aanmelden voor de Nieuwsbrief (klik hier).

Leveringsvoorwaarden:
Wanneer wij actieve houtwormschade opmerken, behandelen we de meubels met een bestrijdingsmiddel of een paar nachten strenge vorst wanneer mogelijk. Echter een houtwormvrijgarantie kunnen we niet geven o.a. gezien het transport met andere meubelen.

Annuleren: Retour zending

"U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@dezweedsewinkel.nl
Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is."

Annuleren is mogelijk volgens de geldende wettelijke richtlijnen. Binnen 14 dagen. Maar let op er is een uitzondering:

De Uitzondering:
Op de op maat gemaakte meubelen gelden ook de daarvoor wettelijke voorwaarden. Die kunnen niet zomaar worden geannuleerd.
Je kunt niet van alle producten en diensten afzien. Een aantal voorbeelden van producten waarvoor het herroepingsrecht niet geldt:
Maatwerk/persoonlijk product. kortom en voor u op maat gemaakt product als, bijvoorbeeld een tafel of stoel van hout.
In de wet "koop op afstand" staat beschreven dat een consument een wettelijke bedenktijd van 14 werkdagen heeft na het aanschaffen van een produkt. Binnen deze periode mag het product zonder opgave van reden worden teruggestuurd. Op deze wet gelden een aantal uitzonderingen waaronder op maat gemaakte producten. Op de website van de consumentenbond kunt u dit nalezen.

Op maat gemaakt:
Een aantal producten die wij verkopen zijn op maat gemaakt naar de wens van de klant. Wanneer u uw bestelling betaalt heeft wordt het productieproces in gang gezet. Annuleren van uw bestelling kan alleen wanneer er nog niet begonnen is met het productieproces. De bestelling kan dus niet geannuleerd worden wanneer de producten in de maak zijn of al zijn gemaakt. Het bedrag wat betaald is wordt niet terug gestort. Ook na toezending van uw bestelling c.q. goederen is annulering niet meer mogelijk omdat deze goederen altijd op maat zijn gemaakt.

Voor de duurdere aankopen vragen we een aanbetaling. De complementaire betaling geschied dan in de week van levering. Met de aanbetaling gaat u een betalingsverplichting aan.

Aansprakelijkheid: Garantie

De Zweedse winkel zal waar mogelijk aangeven wanneer noemenswaardige mankementen voorkomen.
Antiek heeft al een lang leven achter de rug. In alle gevallen is De Zweedse Winkel niet verantwoordelijk voor onduidelijke mankementen als onstabiele verbindingen, butsen of krasjes. Normale slijtage valt niet onder deze garantie. Ook geven we geen garantie op de geur van een (meubel)stuk noch het functioneren van een uurwerk, de kleur of de materialen van een meubel gezien dit praktisch onmogelijk is. Bij verkeerd gebruik zichtbare vervuiling, vochtproblemen of beschadiging vervallen de garantie aanspraken.
Klachten op producten dienen direct na constatering daarvan te worden gemeld en altijd binnen 7 dagen na ontvangst.
Afwijkingen aan het geleverde betreffende kleur, slijtvastheid, structuur en dergelijke, welke uit technisch oogpunt aanvaardbaar zijn volgens geldende, gebruikelijke normen, dan wel handelsgebruik, kunnen het recht op garantie en/of schadevergoeding beperken of uitsluiten.
Voor eventuele toekomstige werkingen in het hout is De Zweedse Winkel niet verantwoordelijk. Daarop geven wij geen garantie. Met al onze kennis en die van zo veel mogelijk anderen kenners, proberen we de origine en originaliteit van een stuk op hoofdlijnen en details juist weer te geven echter ook hier kunnen wij onmogelijk garanties geven en wijzen wij elke aansprakelijkheid voor verkeerde inschattingen af. Antiek heeft bepaalde onzekerheden die we wel zo klein mogelijk proberen te laten zijn voor u als geinteresseerde/ koper.

Privacy
De Zweedse Winkel hanteert strikte regels wat privacy betreft. We zullen uw persoonlijke gegevens nooit delen, verkopen en/of verhuren aan derden en we doen ons uiterste best om verlies en/of misbruik van gegevens te voorkomen.

Contact:
Voor vragen of toelichtingen kunt u contact opnemen met:

De Zweedse Winkel
info@dezweedsewinkel.nl
0031614892385
www.dezweedsewinkel.nl

Vriendelijks,
Niels Stomps / Poike Stomps



(Download de Algemene voorwaarden als PDF bestand.)
© 2010 - 2017 DE ZWEEDSE WINKEL | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel
Deze website maakt gebruik van cookies. Accepteren Meer informatie
Wat is een cookie? Een cookie is een klein tekstbestand dat bij je bezoek aan een website naar je computer wordt gestuurd. Zowel deze website als andere partijen kunnen cookies plaatsen. Waar worden cookies voor gebruikt? Deze website gebruikt cookies om het gebruiksgemak en de prestaties van de website te verbeteren. Met behulp van cookies zorgen we er onder andere voor dat je bij een bezoek aan onze site niet steeds dezelfde informatie ontvangt of moet invoeren. Cookies maken het surfen op de site dus een stuk prettiger. Er bestaan verschillende typen cookies. Deze website maakt gebruik van permanente cookies en sessie cookies. Permanente cookies: Hiermee kan de website speciaal op jouw voorkeuren worden ingesteld. Bijvoorbeeld om jouw toestemming tot het plaatsen van cookies te onthouden. Hierdoor hoef je niet steeds jouw voorkeuren te herhalen waardoor je tijd bespaart en gemakkelijker door de webwinkel navigeert. Permanente cookies kun je verwijderen via de instellingen van je browser. Sessie cookies: Met behulp van een sessie cookie kunnen we zien welke onderdelen van de website je met dit bezoek hebt bekeken. Wij kunnen de webwinkel daardoor zoveel mogelijk aanpassen op het surfgedrag van onze bezoekers. Deze cookies worden automatisch verwijderd zodra je jouw browser afsluit. Met welk specifiek doel plaatst deze website cookies? Deze website plaatst cookies om de volgende redenen: Winkelwagen (functionele cookie): Onthouden welke producten in je winkelmandje liggen. Zonder deze cookie kun je geen producten bestellen of in je winkelmandje plaatsen. Cookiekeuze (functionele cookie): Onthouden of je ons toestemming hebt gegeven tot het plaatsen van cookies. Google Analytics (tracking cookie): Meten hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden en hier met rapportages inzicht in proberen te verkrijgen. Google AdWords (tracking cookie): Meten we hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden. Deze kennis gebruiken we om onze AdWords campagnes te verbeteren. Facebook (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Facebook pagina te 'liken'. Deze button werkt door middel van code die van Facebook zelf afkomstig is. Twitter (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Twitter pagina te volgen. Deze button werkt door middel van code die van Twitter zelf afkomstig is. AddThis (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze content te delen via Facebook, Twitter, Hyves en diverse andere social media websites. Affiliate marketing (marketing cookies): Deze cookies gebruiken wij om partnersites (affiliates, zoals Daisycon, TradeTracker en Cleafs) te belonen voor hun bijdrage aan de verkoop. Review sites (marketing cookies): Wij worden graag door klanten beoordeeld. Hiervoor gebruiken we een review site zoals The Feedback Company. Deze plaatst cookies voor een juiste werking. Hoe kan ik cookies beheren of verwijderen? Meestal kunnen cookies worden beheerd, bewerkt en verwijderd via je browser. Meer informatie over het in- en uitschakelen en het verwijderen van cookies kan je vinden in de instructies en/of met behulp van de Help-functie van jouw browser.